In de huidige tijd zijn we met z’n allen genoodzaakt flexibel en creatief te acteren. Op dit moment werken wij vanuit huis. Mijn dag begint met een ochtendwandeling, op deze manier start ik de dag fris en actief op. Ik start de dag vervolgens met het bekijken van mijn agenda. Er staat een teamoverleg gepland en een online kennismakingsgesprek met een sollicitant. Ik check meteen even mijn mailbox en prioriteer deze.

Onze Office Manager Els stuurt een nieuwe aanvraag van een nieuwe klant naar mij door. Wauw dit ziet eruit als een leuke vacature bij een interessante organisatie! Ik bel meteen de contactpersoon op om meer informatie te generen en natuurlijk ook om meer over ZIJ en onze werkwijze vertellen. Na een leuk gesprek besluiten wij om voor de dag daarna een videocall in te plannen om nader kennis met elkaar te maken. Ik haak mijn collega Noortje aan voor het gesprek. Normaal gesproken gaan wij altijd met 2 Consultants naar een nieuwe klant en ook voor een online kennismaking wijken wij niet af van deze prettige aanpak. Noortje en ik maken alvast een lijst met werkzoekenden die ons meteen te binnen schieten. Snelheid is geboden in dit beroep, vooral omdat deze klant per direct op zoek is naar een nieuwe medewerker.

O het is alweer 10 uur; tijd voor het online teamoverleg. Iedereen vertelt waar ze staan met de procedures, de sollicitanten die de week daarvoor gesproken zijn, aandachtspunten en nieuwtjes. Fijn om iedereen weer even gezien te hebben!

Yes, een positief bericht van één van mijn klanten. Twee kandidaten mogen op gesprek. Ik plan direct gesprekken in en bereid de kandidaten voor. Een goede voorbereiding is het halve werk!

Nu is het tijd om te lunchen en een middagwandeling te maken. Daarna bereid ik het kennismakingsgesprek met de sollicitant voor en verdiep mij in het cv. Wat een leuke kennismaking was dat, ondanks dat het gesprek online plaatsvindt weet ik precies waar deze kandidaat naar op zoek is. Hierdoor heb ik meteen een vacante vacature besproken en de sollicitant voorgesteld bij de klant. Gelukkig heeft mijn collega Anneke het profiel al klaargemaakt zodat ik snel kan handelen. Goed teamwerk!

Tijdens het voorstellen belt er iemand die meer wil weten over een vacature. Tijdens dit werk zijn ad-hoc situaties onvermijdelijk maar gelukkig is dit iets waar ik juist energie krijg! Sinds het thuiswerken maken wij gebruik van een chatprogramma. Hierdoor zijn en blijven wij goed op de hoogte wat er bij de rest speelt. Ik bel nog even met Noortje over ons social media plan wanneer Els mij belt met een spoedgeval. Een opdrachtgever belt omdat deze iets wil overleggen waar ik uiteraard direct tijd voor vrijmaak.

De dag is bijna voorbij. Ik bel een aantal werkzoekenden om vacatures te bespreken, verstuur mailtjes en zorg dat het CRM systeem bijgewerkt is. Ik bereid mij voor op morgen en maak alvast een to do lijst. Mijn collega Eva belt mij nog even over het project waar wij samen mee bezig zijn. In het nieuwe jaar horen jullie meer over dit leuke project…

Zoals je kunt lezen gaat ons werk gewoon door ook al zijn we vanuit huis aan het werk. Toch is het werk niet helemaal hetzelfde. Juist het face to face kennismaken met een nieuwe opdrachtgever of sollicitant geeft mij veel energie en voldoening. Het weer omringt zijn met collega’s en het samen kunnen lunchen is iets waar ik erg naar uit kan kijken. Want ook al is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen vacatures… teamwork staat bij ZIJ hoog in het vaandel.

Wil je meer weten over mijn functie of misschien wel wat mijn achtergrond en werkervaring is? Neem dan contact op met Jorien via jorien@zijmaakthetverschil.nl of 020 6888499

Jorien