Bij menig café en restaurant is het al voorbij gekomen: de grote schoonmaak. De grote schoonmaak is typisch iets waar je in de horeca nooit aan toe komt. Dit betekent namelijk de tent dicht gooien en dat doe je niet zomaar. Nu hebben we gedwongen de tijd en heeft de horeca er nog nooit zo stil, maar ook nog nooit zo schoon bij gelegen. Kunnen wij hier op kantoor ook niet wat mee?
In mijn blog probeer ik een positieve kant van de lockdown te belichten. Dit vraagt soms wat creativiteit, maar in mijn optiek kunnen er wel degelijk voordelen zitten aan deze situatie. Dit keer: de grote schoonmaak.
Waarom maken wij hier als bedrijven eigenlijk geen gebruik van? Naast letterlijk een grote schoonmaak op kantoor, doel ik vooral op de figuurlijke versie. Denk aan het opschonen van je CRM-systeem, het herzien van bepaalde processen, het herindelen van de Cloud en/of het automatiseren van tijdrovende processen. Dit is iets waar we bij ZIJ vaak niet aan toe komen door alle drukte. Nu hebben wij hier de tijd voor en biedt dit ons een fijn vooruitzicht voor een frisse start als alles weer gaat lopen.
Tevens heb je de tijd om te kijken naar leuke ideeën die altijd blijven liggen. Denk bijvoorbeeld aan een wekelijkse blog. De blog die je nu leest komt voort uit de lockdown. Dit was een idee wat al een hele tijd bestond maar waar we nooit genoeg tijd voor hadden om deze ook uit te voeren. Nu hebben we eindelijk tijd om dit op te pakken! Naast een blog kun je denken aan: het verbeteren van je website, je huisstijl professionaliseren of een nieuwsbrief opstellen.
Kortom, genoeg om op te pakken! En zo jouw bedrijf nóg beter op de kaart te zetten zodat je er helemaal klaar voor bent als we weer terug gaan naar “normaal”. Help jij jezelf en je collega’s ook aan een vliegende start?
Eva